به گزارش روابط عمومی سنم استان بوشهر نخستین جلسه همافزایی و هماهنگی در راستای تفاهمنامه همکاری فی ما بین اداره کل محیطزیست و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، با هدف تقویت همکاریهای تخصصی و تحقق برنامههای مشترک در حوزههای آموزشی، اجرایی و برونسپاری برگزار شد. در این نشست، طرفین با بررسی ظرفیتهای موجود و نیازهای اجرایی استان، بر توسعه برنامههای آموزشی برای ارتقای دانش و مهارت عموم جامعه هدف محیط زیست و همچنین بهرهبرداران و کارشناسان، اجرای پروژههای پژوهشی در راستای حفاظت و مدیریت منابع طبیعی و محیطزیست و همچنین تدوین سازوکارهای مناسب برای واگذاری برخی فعالیتها بهصورت برونسپاری تخصصی توافق کردند. همچنین مقرر شد در ادامه، برنامه عملیاتی همکاریها شامل محورهای آموزشی و دورههای تخصصی، چارچوب اجرای پروژهها، شیوههای نظارت و ارزیابی، و زمانبندی انجام تعهدات مشترک، ظرف مدت مشخص توسط کارگروه مربوطه از نمایندگان دو ارگان نهایی و ابلاغ شود. این تفاهمنامه در چارچوب تحقق اهداف مشترک و ارتقای بهرهوری در اجرای طرحها و برنامههای زیستمحیطی و منابع طبیعی، زمینهساز همافزایی بیش از پیش در میان دستگاههای تخصصی استان خواهد بود.
